Marketing lokalny: 5 obowiązków marketingowych dla Franczyzy


Jednym z powodów, dla których rozważasz zakup franczyzy, może być, ponieważ uważasz, że franczyzodawca zrobi wszystko za Ciebie. W końcu to właśnie płacisz, prawda?
Nie dokładnie.
Chociaż franczyzodawcy poważnie podnoszą marketing - inwestują w reklamach telewizyjnych, billboardach i materiałach promocyjnych - Twoim obowiązkiem będzie przyciągnięcie lokalnej publiczności, społeczności, jeśli to możliwe, poprzez własne działania marketingowe. Oto twoja lista.
1. Media społecznościowe

Choć franczyzodawca może mieć kontakty z mediami społecznościowymi dla całej marki w serwisie Twitter, Instagram, Facebook itd., Warto otworzyć konta dla określonej lokalizacji.
Jeśli masz możliwość tworzenia własnej sprzedaży i promocji, social media to świetne miejsce, aby poinformować klientów o nich.
2. Rozszerzenie wspólnotowe

Będąc częścią społeczności lokalnej jest jedną z najlepszych rzeczy, które możesz zrobić, aby uzyskać zaufanie mieszkańców, którzy następnie staną się klientami swojej franczyzy, a to jest coś, na co franczyzodawca nie może sobie poradzić.
Zastanów się nad otworzeniem restauracji na miesięczne fundraisers szkolne lub sponsoring drużyny sportowej i uzyskać logo czyszczenia firmy na banner.
3. Wydarzenia lokalne

Innym sposobem na poznanie ludzi w Twojej społeczności jest uczestnictwo w lokalnych wydarzeniach, takich jak festiwale i chodziny. Zarejestruj się jako sponsor, aby otrzymać stolik lub stoisko, w którym można udostępniać gratisy i informacje o swojej franczyzy. Upewnij się, że rozmawiasz z ludźmi o Twojej firmie, aby uzyskać zaletę osobistego połączenia.
4. Public Relations

Uzyskanie wolnej prasy nigdy nikomu nie szkodzi, prawda? Z niewielkim wysiłkiem możesz zwrócić uwagę lokalnych dziennikarzy, którzy mogą pisać o swojej franczyzy. Znajdź kąt: być może wkrótce otworzysz się i chcesz zaprosić ludzi na wielkie wydarzenie, lub przekazać procent zysków lokalnej organizacji charytatywnej. Znajdź interesującą się historię, a następnie znajdź najlepszego dziennikarza, aby umieścić go w lokalnej gazecie.
5. E-mail

Najłatwiejszym sposobem na pozostanie w umysłach ludzi i uzyskanie ich w swojej franczyzy jest utworzenie listy mailingowej, a następnie wysłać e-mail lub dwa co miesiąc. Zachowaj wiadomości e-mail: możesz wysłać miesięczny biuletyn z wydarzeniami i nowościami, które chcesz udostępnić, a następnie innym promocyjnym e-mailiem ze sprzedażą i kuponami.
Ta lista może wydawać się dużo, ale jeśli pracujesz nad jednym zadaniem na raz, budujesz solidne fundamenty marketingowe, na które możesz się oprzeć.